Przetwornica ENI-PT600WA

rysunek-techniczny-przetwornicy-eni-pt600wa
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PT600WA jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych oraz do zapewnienia nadmuchu powietrza chłodzącego urządzenia obwodu głównego w wagonach tramwajowych typu 105 N2k-2000 i pochodnych. Urządzenie jest wyposażone w wysokowydajny, niskoobrotowy zespół wentylacyjny 2xWP-30/71-Z/B.

DANE TECHNICZNE

 Napięcie wejściowe znamionowe  400 ÷ 900 VDC
 Napięcie wejściowe eksploatacji  360 ÷ 1000 VDC
Wyjście napięcia stałego DC1
 Wyjściowe napięcie znamionowe  40 VDC ± 2 VDC
 Prąd obciązenia: znamionowy / max  55 A / 70 A
Wyjście napięcia stałego DC2
 Wyjściowe napięcie znamionowe  26 VDC ± 1 VDC
 Prąd obciążenia: znamionowy / max  115 A / 130 A
Wyjście napięcia przemiennego trójfazowego AC1
 Wyjściowe napięcie 3-fazowe znamionowe  3 x 400 VAC ± 10%, 50 Hz
 Prąd obciążenia: znamionowy / max przeciążeniowy  4,3 A / 40 A
Wyjście napięcia przemiennego jednofazowego AC2
 Wyjściowe napięcie 1-fazowe znamionowe  230 VAC ± 10%, 50 Hz
 Moc znamionowa  400 VA
 Stopień ochrony obudowy (bez wentylatorów)  IP64
 Gabaryty (wraz z wentylatorami)  1390 x 450 x 570 mm
 Masa  około 160 kg

BUDOWA

Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie aluminiowej. Do bocznych ścian zamocowane są dwa wysokowydajne, niskoobrotowe wentylatory. W górnej ścianie są osadzone cztery sworznie M16 mocujące przetwornicę do konstrukcji wagonu oraz trzy wielowtykowe złącza zapewniające niezawodne połączenie z instalacją elektryczną tramwaju. Dostęp do wnętrza przetwornicy umożliwia odejmowalna pokrywa. Mocna konstrukcja obudowy przenosi obciążenia mechaniczne wentylatorów oraz zapewnia efektywne odprowadzenie ciepła z urządzenia do otoczenia. Wymiary i sposób mocowania przetwornicy pozwalają na umieszczenie jej w przestrzeni do zabudowy po przetwornicy wirującej. Wewnątrz obudowy umieszczono układ elektryczny urządzenia składający się z obwodów mocy oraz obwodów sterowania i diagnostyki wykonanych w technice mikroprocesorowej.

OPIS DZIAŁANIA

W przetwornicy zastosowano technikę modulacji szerokości impulsów (PWM) do stabilizacji napięć wyjściowych przy zmiennym (w szerokich granicach) napięciu wejściowym i obciążeniu wnoszonym przez obwody zasilanego tramwaju. Napięcie wejściowe, poprzez obwody filtru wejściowego (tłumiącego zarówno przepięcia pojawiające się w sieci trakcyjnej, jak i oddziaływanie samej przetwornicy na nią) jest doprowadzane do falowników WN (pracujących z częstotliwością ponadakustyczną). Przetworzone napięcie przemienne zasila uzwojenia pierwotne transformatorów obwodów mocy, a izolacja między uzwojeniami pierwotnymi - wtórnymi transformatora stanowi separację galwaniczną między wejściem - wyjściem urządzenia. Napięcia wtórne są prostowane i filtrowane, a w przypadku wyjść AC1 i AC2 dodatkowo przetwarzane na napięcia przemienne w falownikach trójfazowych w technice PWM. Warunkiem rozpoczęcia pracy urządzenia zainstalowanego w tramwaju jest załączenie baterii akumulatorów. Uruchomione zostają wówczas obwody sterowania, sygnalizacji i diagnostyki, rozpoczyna się archiwizacja stanów pracy oraz rozpoczyna się wytwarzane napięcie na wyjściu 26V z zasobów akumulatora tramwaju. Pojawienie się napięcia na pozostałych wyjściach (DC1, AC1 i AC2) oraz uruchomienie wentylatorów następuje dopiero po podaniu napięcia wejściowego WN (po podniesieniu pantografu i załączeniu łącznika ŁP na pulpicie motorniczego); w ten sposób urządzenie osiąga stan normalnej pracy. Zakłócenia zewnętrzne w postaci odskoków pantografu od sieci i przemijających zwarć / przeciążeń w instalacji wagonu mogą powodować czasowe zablokowania, po czym następuje automatyczny powrót urządzenia do pracy.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI-PT600wa

Moc kW
8.6
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 40 VDC , 3 x 400 VAC , 230 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej