Przetwornica ENI-PT600/N8CD/2011

Przetwornica ENI–PT600/N8CD/2011
rysunek techniczny przetwornicy ENI–PT600/N8CD/2011
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PT600/N8CD/2011 przeznaczona jest do zasilania pomocniczych obwodów elektrycznych napięciem stałym 28 V i przemiennym 3 x 400/230 V, 100Hz w modernizowanych tramwajach typu N8CD, eksploatowanych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne. Jest ona pełnym zamiennikiem funkcjonalnym i elektrycznym stosowanej poprzednio przetwornicy.

DANE TECHNICZNE

Zailanie przetwornicy
 Napięcie zasilania  600 VDC
 Zmienność napięcia zasilania  400 ÷ 900 VDC (-33% + 50%)
 Moc znamionowa przetwornicy  5 kW
Wyjście DC
 Moc znamionowa  3,4 kW
 Napięcie wyjściowe  28 VDC ± 1%
 Znamionowy prąd wyjściowy  120 A
 Maksymalny prąd wyjściowy  125 A
 Zabezpieczenia  przed zwarciem zacisków wyjściowych i przeciążeniem
Wyjście AC
 Moc znamionowa  1,5 kVA (cosϕ ≥ 0,8)
 Napięcie wyjściowe  3 x 380 VRMS (±10%), 100 Hz (± 0,2%)
 Kształ napięcia  sinusoidalny, THD ≤ 5%
 Znamionowy prąd wyjściowy  2,2 RAMS
 Zabezpieczenia przed zwarciem zacisków wyjściowych i przeciążeniem
Parametry ogólne
Separacja galwaniczna pomiędzy napięciem zasilani, obudową i napięciami wyjściowymi
 Chłodzenie  naturalne
 Temperatura otoczenia  -30°C ÷ +50°C
 Stopień ochrony obudowy  IP66
 Gabaryty (dł. x szer. x wys.)  805 x 610 (390) x 435 mm
 Masa  85 kg

BUDOWA

Przetwornica jest zabudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie stalowej, zabezpieczonej pokryciem antykorozyjnym, a następnie powłoką malarską podnoszącą jej odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Wymiary, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy są dostosowane do jej montażu w miejsce zdemontowanej uprzednio przetwornicy wirującej. Połączenia z instalacją elektryczną WN i NN tramwaju odbywają się poprzez złącza śrubowe lub typu HARTING, zapewniające niezawodne, pewne i stabilne połączenia obwodów. Rodzaj złącz jest uzgadniany z Klientem. Dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy zapewnia zdejmowalna pokrywa umieszczona na dolnej ścianie (dostępność z kanału obsługowego bez demontażu urządzenia). Wysokowydajny radiator aluminiowy zapewnia skuteczne chłodzenie konwekcyjne (naturalne) powietrzem z otoczenia zarówno w czasie ruchu pojazdu jak i na postoju.

OPIS DZIAŁANIA

Napięcie zasilania doprowadzone jest do filtru wejściowego, który tłumi zarówno przepięcia pojawiające się w sieci trakcyjnej jak i ogranicza wsteczne oddziaływanie zakłócające samej przetwornicy na sieć zasilającą. Odfiltrowane napięcie jest następnie przetwarzane w falownikach WN, (oddzielnie dla toru DC i toru AC) na napięcia zmienne zasilające uzwojenia pierwotne transformatorów mocy. Izolacja między uzwojeniami transformatorów stanowi separację galwaniczną między wejściem WN i wyjściem urządzenia. Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Napięcie uzwojenia wtórnego transformatora toru DC jest prostowane i filtrowane, a następnie przekazywane do zacisków wyjściowych poprzez czujniki prądu i napięcia. Napięcie uzwojenia wtórnego transformatora toru AC jest prostowane i filtrowane, a następnie dodatkowo przetwarzane w falowniku trójfazowym (z wykorzystaniem techniki PWM) i poprzez filtr sinusoidalny (tłumiący wyższe harmoniczne napięcia) jest przekazywane do zacisków wyjściowych toru AC. W torze AC zastosowano układ podtrzymujący prace falownika wyjściowego AC w czasie przejazdu przez izolatory sekcyjne i w czasie odskoków pantografu.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI–PT600/N8CD/2011

Moc kW
5
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 3 x 400 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej