Przetwornica ENI-PT600/40/24/WK/SL2

Przetwornica ENI-PT600/40/24/WK/SL2aaa
Przetwornica ENI-PT600/40/24/WK/SL2aaa
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica statyczna ENI-PT600/40/24/WK/SL2 z zespołem wentylacyjnym jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych wagonów tramwajowych rodziny 105N oraz agregatu chłodzącego klimatyzatora. Dodatkowo wentylatory przetwornicy zapewniają chłodzenie falowników i silników trakcyjnych.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcie zasilania  600 VDC
 Zakres zmienności napięcia zasilania  420  ÷ 900 VDC
Wyjście napięcia stałego 40 VDC
 Napięcie znamionowe  40 VDC
 Prąd wyjściowy znamionowy  138 A
 Maksymalny prąd wyjściowy  145 A (źródło prądowe przez czas 10 s)
 Prąd ładowania baterii ograniczany do  20 A (do ustawienia w zależności od typu baterii)
 Zabezpieczenia  przed przeciążeniem
 przed zwarciem zacisków wyjściowych
Wyjście napięcia stałego 24 V
 Napięcie znamionowe  27 VDC ± 1 V
 Prąd wyjściowy znamionowy  65 A
 Zabezpieczenia  przed przeciążeniem
 przed zwarciem zacisków wyjściowych
Wyjście napięcia przemiennego
Napięcie znamionowe  3 x 230 V (35-55 Hz)
Znamionowa moc wyjściowa  1,5 kW
Zabezpieczenia  kontrola pracy wentylatorów
 przed zwarciem i przeciążeniem
Minimalne napięcie startu z baterii akumulatorów  25 VDC
Temperatura otoczenia  -30°C ÷ +40°C
Stopień ochrony obudowy  IP54
Wydajność wentylatorów  5000 m3/h przy sprężu 450 Pa
Poziom hałasu  max 64 dB (z wentylatorami)
Masa  120kg ± 5 kg

BUDOWA

Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie z blachy stalowej w której umieszczone zostało całe wyposażenie elektryczno - elektroniczne. Do bocznych ścian obudowy zamocowane są dwa wentylatory dostarczające strumień powietrza chłodzącego obwody pojazdu. Zabezpieczenie urządzenia przed korozją i wpływem i warunków eksploatacyjnych stanowi pokrycie antykorozyjne i powłoka malarska (malowanie proszkowe) obudowy. Przednią ścianę obudowy stanowi odejmowalna pokrywa umożliwiająca wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Na bocznych ścianach obudowy są umieszczone wydajne radiatory aluminiowe chłodzone wymuszenie przez strumienie powietrza zasysane przez wentylatory z otoczenia. Wymiary, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy zostały umieszczone w sposób zapewniający możliwość swobodnego zamocowanie przetwornicy w standardowej przestrzeni wagonu 105N. Połączenia z instalacją WN tramwaju odbywają się poprzez złącze X1. Połączenia z instalacją NN / DC tramwaju odbywają się poprzez złącze X2.

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica ENI-PT600/40/24/WK/SL2 przetwarza napięcie zasilające WN trakcji tramwajowej na:

  • stabilizowane stałoprądowe napięcie 40 VDC zasilające obwody pomocnicze i ładujące / utrzymujące baterię akumulatorów w stanie pełnego naładowania,
  • stabilizowane stałoprądowe napięcie 24 VDC zasilające agregat chłodzący klimatyzatora motorniczego,
  • stabilizowane napięcie trójfazowe przemienne zasilające zintegrowane wentylatory.

Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Wbudowane czujniki w obwodach mocy i układ sterowania urządzenia zapewniają ochronę urządzenie przed skutkami zwarć i przeciążeń mogących wystąpić w obwodach DC i AC w instalacji wagonu. W przetwornicy wyodrębniono również obwód kontroli prądu ładowania akumulatorów, dzięki czemu jest on  ograniczany do wartości zależnej od typu akumulatorów (domyślnie 20 A). Układ diagnostyczny kontroluje poprawność pracy całego urządzenia i sygnalizuje stan pracy urządzenia poprzez informacje przesyłane po magistrali CAN, oraz poprzez załączanie przekaźników diagnostycznych:

  • poprawna praca (styk przełączny 4 A),
  • gotowość do załączenia zasilania WN (styk przełączny 4 A).

Funkcje użytkowe realizowane przez przetwornicę:

  • ograniczanie prądu przeciążenia i zwarcia na wyjściu 40 VDC do maksymalnej wartości 145 ADC poprzez obniżanie napięcia wyjściowego (praca jako źródło stałoprądowe) -  zapewnia to kontrolę stanów przeciążeniowych wyjścia przetwornicy (zwarcia, przetężenia) oraz zabezpiecza urządzenie i instalację pojazdu przed ich skutkami,
  • ograniczanie prądu przeciążenia i zwarcia na wyjściu 24 VDC  do maksymalnej wartości 80 ADC poprzez obniżanie napięcia wyjściowego (praca jako źródło stałoprądowe) -  zapewnia to kontrolę stanów przeciążeniowych wyjścia przetwornicy (zwarcia, przetężenia) oraz zabezpiecza urządzenie i instalację pojazdu przed ich skutkami,

SCHEMAT BLOKOWY

Schemat blokowy przetwornicy ENI-PT600/40/24/WK/SL2

Moc kW
10
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 40 VDC , 3 x 230 V
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej