Przetwornica ENI-PT600/26/TATRA

Przetwornica ENI-PT600/26/TATRA
rysunek techniczny przetwornicy ENI-PT600/26/TATRA
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PT600/26/TATRA jest przeznaczona do zasilania pomocniczych obwodów elektrycznych napięciem stałym 26 V w tramwajach typu TATRA KT4, T6A. Jest ona pełnym zamiennikiem konstrukcyjnym, funkcjonalnym i elektrycznym stosowanej poprzednio oryginalnej przetwornicy.

DANE TECHNICZNE

 Napięcie zasilania  600 VDC
 Napięcie wejściowe eksploatacji  420 ÷ 900 VDC
 Moc znamionowa  8,0 kW
 Napięcie wyjściowe  26,1 VDC ± 0,5%
 Znamionowy prąd wyjściowy DC  300 A
 Maksymalny prąd wyjściowy DC  315 A (30 s)
 Zabezpieczenia  przed zwarciem zacisków wyjściowych
 przed długotrwałym przeciążeniem
Separacja galwaniczna pomiędzy napięciem zasilania a wejściowym
 Chłodzenie  naturalne
 Temperatura otoczenia  -25°C ÷ +40°C
 Stopień ochrony obudowy  IP54
 Gabaryty (dł. x szer. x wys.)  1080 x 620 x 380 mm
 Masa  80 ± 5 kg

 

BUDOWA

Przetwornica jest zbudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie stalowej. Obudowa jest zabezpieczona pokryciem antykorozyjnym, a następnie powłoką malarską podnoszącą jej odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Obudowa przetwornicy, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy są dostosowane do wymagań Klienta i zamocowania pozostałego po dotychczasowej przetwornicy. Połączenia obwodu mocy z instalacją elektryczną WN i NN tramwaju odbywają się poprzez zaciski śrubowe umieszczone w szczelnej puszce zaciskowej X1. Połączenia obwodów sterowania z instalacją przetwornicy odbywają się poprzez gniazdo stykowe X100 przetwornicy. Dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy zapewnia zdejmowalna porywa umieszczona na dolnej powierzchni przetwornicy.   

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica przetwarza napięcie zasilania trakcji tramwajowej na stabilizowane stałe napięcie wyjściowe 26,1 VDC zasilające obwody stałoprądowe i baterię akumulatorów (przekazywane do obwodów pomocniczych pojazdu). Napięcie wejściowe WN jest doprowadzone poprzez wejściowy filtr EMC do filtru wejściowego, który tłumi zarówno przepięcia pojawiające się w sieci trakcyjnej jak i ogranicza wsteczne oddziaływanie zakłócające samej przetwornicy na sieć zasilającą.Odfiltrowane napięcie jest następnie przetwarzane w falowniku WN (z częstotliwością ponad akustyczną) na napięcie zmienne zasilające uzwojenia pierwotne transformatora mocy. Izolacja między uzwojeniami transformatora stanowi separację galwaniczną między wejściem WN i wyjściem DC urządzenia. Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Napięcia uzwojeń wtórnych transformatora są prostowane i filtrowane, a następnie przekazywane do zacisków wyjściowych poprzez czujnik prądowy. Układ sterowania zapewnia:

  • diagnostykę sprawności poszczególnych bloków urządzenia i prawidłowego działania całej przetwornicy,
  • w stanie pracy normalnej stabilizację napięcia wyjściowego DC niezależnie od zmian napięcia zasilającego WN i obciążenia wnoszonego przez zasilane obwody tramwaju,
  • odporność urządzenia na skutki przeciążeń i zwarć mogących wystąpić w instalacji elektrycznej pojazdu w trakcie eksploatacji.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI-PT600/26/TATRA

Moc kW
8
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej