
Przetwornica statyczna ENI-PT600/24/MR.1 przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych tramwaju oraz do ładowania akumulatorów z zapewnieniem separacji galwanicznej. Przetwornica zasilana jest z sieci trakcyjnej. Przetwornica posiada bardzo wysoką sprawność ogólną (>94%) dzięki zastosowaniu najnowszych tranzystorów i diod wykonanych w technologii SiC.
Znamionowe napięcie zasilania: | 600 VDC |
Zakres zmienności napięcia zasilania: | 400 ÷ 850 VDC |
Wyjście napięcia stałego 24 VDC | |
Napięcie zasilania obwodu sterowania | 16,8 ÷ 30 VDC |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 27,9 VDC |
Znamionowa moc wyjściowa | 7 kW |
Maksymalna chwilowa moc wyjściowa | 9 kW |
Maksymalny prąd wyjściowy | 275 ADC (przez 15 sekund) |
Zabezpieczenia przeciążeniowe | Praca jako źródło prądowe |
Zabezpieczenia zwarciowe | 285 ADC |
Maksymalny prąd ładowania akumulatorów | 30 ADC |
Pomiar temperatury akumulatorów | Przystosowany do wyjścia czujnika PT-100 |
Pomiar prądu akumulatorów | Wbudowany w przetwornicę |
Separacja galwaniczna pomiędzy | wejściem a wyjściem 3000 V / 50 Hz / 60 s wejściem a obudową 3000 V / 50 Hz / 60 s wyjściem a obudową 500 V / 50 Hz / 60 s |
Sprawność | >94% |
Chłodzenie | Powietrzne naturalne |
Temperatura pracy | -30 oC ÷ +40 oC |
Wykonanie | Obudowa z aluminium malowanego proszkowo |
Stopień ochrony obudowy | IP65 |
Wymiary (szerokość x głębokość x wysokość) | 600 mm x 763,3 mm x 423 mm |
Masa | 60 kg |
Komunikacja, diagnostyka | CAN 2.0 A |
Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie z blachy aluminiowej malowanej proszkowo, w której umieszczone zostało całe wyposażenie energoelektroniczne. Powierzchnia elementów obudowy została zabezpieczona powłokami galwanicznymi podnoszącymi ich odporność na czynniki środowiska i warunki eksploatacji. Na przedniej ścianie znajdują się izolatory przepustowe oraz złącza Harting. Za chłodzenie urządzenia jest odpowiedzialny boczny radiator, chłodzony naturalnym obiegiem powietrza. Boczna ściana obudowy umożliwia wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Przyłącza zasilania WN (X1) , sterowania i komunikacji CAN (X20) zostały wykonane w postaci złącz wielostykowych. Przyłącze wyjściowe napięcie 24 VDC (X10) zostało wykonane w postaci złącz śrubowych.
Przetwornica ENI-PT600/24/MR.1 jest zasilana poprzez złącze Harting (X1). W obwodzie wejściowym posiada układ wstępnego ładowania. Dioda wejściowa zabezpiecza urządzenie przed brakiem energii w przypadku chwilowej przerwy w zasilaniu. Dzięki temu kondensatory wejściowe mogą podtrzymać napięcie, zapewniając poprawne działanie przetwornicy. Falownik, który bazuje na przekształtniku impulsowym, pracującym z częstotliwością 60 kHz, zasila zespół czterech transformatorów, których uzwojenia wtórne połączone są z czterema prostownikami dwu-połówkowymi i czterema filtrami wyjściowymi LC. Napięcie wyjściowe 24 VDC wyprowadzone jest na izolatory przepustowe X10.1, X10.2, X10.3, poprzez filtr EMC.
Przetwornica wyposażona jest w układ komunikacji CAN (złącze X20), pozwalający na sterowanie pracą przetwornicy oraz zdalną diagnostykę i monitorowanie parametrów pracy urządzenia. Dodatkowo urządzenie ma możliwość pomiaru temperatury akumulatorów, po dołączeniu zewnętrznego czujnika temperatury PT-100. Dzięki temu jest zapewniona kompensacja temperaturowa napięcia ładowania akumulatorów. Pomiar prądu baterii jest wbudowany w urządzenie. Przetwornica wymaga zewnętrznego napięcia
24 V do zasilania obwodów sterowania.