Przetwornica ENI-PT600/K2

Przetwornica ENI-PT600/K2
rysunek techniczny przetwornicy ENI-PT600/K2
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PT600/K2 przeznaczona jest do zasilania obwodów elektrycznych napięciem stałym 42 V oraz przemiennym 3 x 400 V i 230 V – 50 Hz tramwajów gospodarczych typu „K”.

DANE TECHNICZNE

Napięcie wejściowe
 Napięcie wejściowe  600 VDC    (-200/+240 VDC)
 Izolacja galwaniczna  względem obudowy
  względem wyjść
Wyjście I stałoprądowe
 Znamionowe napięcie wyjściowe  42 VDC   (≤ ±1 V)
 Prąd wyjściowy DC  100 ADC  (max. 110 A /30 s)
 Zabezpieczenia wyjścia DC  przed zwarciem zacisków wyjściowych,
 przed długotrwałym przeciążeniem
 Izolacja galwaniczna  względem obudowy
 względem pozostałych wyjść
Wyjście II przemienno-prądowe
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VAC   (≤ ±5%, THD ≤ 8%)
 Znamionowa moc wyjściowa AC  35 kW, cosϕ=0,85
 Maksymalny prąd przeciążeniowy AC  160 A przez 5 s
 Zabezpieczenia wyjścia AC  przed zwarciem zacisków wyjściowych
 przed długotrwałym przeciążeniem
Wyjście III przemienno-prądowe
 Znamionowe napięcie wyjściowe  230 VAC  (≤ ±5%, THD ≤ 8%)
 Znamionowa moc wyjściowa AC  2,2 kW, cosϕ=0,85
 Maksymalny prąd przeciążeniowy AC  16 A przez 5 s
 Zabezpieczenia wyjścia AC  przed zwarciem zacisków wyjściowych
  przed długotrwałym przeciążeniem
Ogólne
 Moc znamionowa przetwornicy  41,4 kW
 Zakres temperatur pracy otoczenia  -30°C ÷ 40°C
 Chłodzenie  wymuszone
 Stopień ochrony obudowy  IP55
 Wymiary gabarytowe [DŁ. x SZER. x WYS.]  1500 x 1120 x 443 mm
 Masa przetwornicy  220 ± 10 kg
 Zabudowa przetwornicy  wewnątrz wagonu

BUDOWA

Przetwornica jest zabudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie stalowej malowanej proszkowo. Obudowa skrzyni, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy są dostosowane do wymagań Klienta i miejsca zabudowy wewnątrz wagonu typu „K”. Połączenia z instalacją elektryczną WN tramwaju odbywają się poprzez zaciski śrubowe umieszczone w wydzielonej, szczelnej puszce zaciskowej WN. Połączenia z instalacją elektryczną NN  tramwaju odbywają się poprzez zaciski śrubowe umieszczone w szczelnej rozdzielnicy elektrycznej. Na jednej ze ścian obudowy przetwornicy umieszczono zespoły bezpiecznych i szczelnych gniazd energetycznych wyposażonych w styk uziemiający, przeznaczonych do zasilania zewnętrznych urządzeń napięciem przemiennym 230 VAC / 50 Hz oraz 3 x 400 VAC / 50 Hz. Dostęp serwisowy do wnętrza zapewnia otwierana i dzielona pokrywa umieszczona na górnej powierzchni urządzenia zamykana na zamek (umożliwia to dostęp obsługowy z wnętrza wagonu bez demontażu przetwornicy). Wewnątrz skrzyni umieszczono kompletny układ elektryczny przetwornicy składający się z obwodów mocy zawierających standardowe moduły tranzystorów IGBT oraz obwody sterowania i diagnostyki wykonane w technice mikroprocesorowej.

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica ENI-PT600/K2 przetwarza napięcie zasilania trakcji tramwajowej na stabilizowane stałe napięcia wyjściowe 42 VDC zasilające obwody stałoprądowe i baterię akumulatorów (przekazywane do obwodów pomocniczych pojazdu) i napięcie przemienne 3 x 400 VAC / 50 Hz i 230 VAC / 50 Hz zasilające zewnętrzne urządzenia prądu przemiennego.
   
Funkcje użytkowe realizowane przez urządzenie:

  • łagodny start pracy (softstart) obwodu przetwarzania mocy WN przetwornicy,
  • utrzymywanie stałej wartości napięć wyjściowych DC i AC niezależnie od zmian napięcia wejściowego WN oraz wahań wielkości obciążenia wnoszonego przez zasilane obwody DC w wagonie i AC urządzeń zewnętrznych,
  • kontrola stanu przeciążenia wyjść DC i AC przetwornicy (zwarcia, przetężenia) oraz zabezpieczanie urządzenia i instalacji pojazdu przed ich skutkami.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI-PT600/K2

Moc kW
41
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
40 VDC , 3 x 400 V , 230 V
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej