Zakład Elektroniki Przemysłowej

Zespół wentylacyjno-grzewczy ENI-ZWG12

Zespół wentylacyjno-grzewczy ENI-ZWG12

rysunek techniczny zespołu wentylacyjno-grzewczego ENI-ZWG12
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf



ZASTOSOWANIE

Zespół wentylacyjno-grzewczy ENI-ZWG/12 służy do zapewnienia komfortu podróżowania pasażerów pojazdu szynowego poprzez wydajne ogrzewanie i wentylowanie przestrzeni pasażerskiej. Zespół przeznaczony jest do zabudowy na dachu pojazdu, powietrze nawiewane i wyciągane powinno być doprowadzone przez sufitowe kanały wentylacyjne. W skład zespołu wchodzą dwie skrzynie – nawiewna i wyciągowa.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcie grzewcze  660 VDC (420 ÷ 800 VDC)
 Znamionowe napięcie sterowania i wentylatorów  24 VDC (16,8 ÷ 30 VDC)
 Znamionowa moc grzewcza  12 kW (możliwość stopniowania mocy co 6 kW)
 Moc wentylatorów skrzyni nawiewnej  max 740 W* (2 x 370 W)
 Moc wentylatorów skrzyni wyciągowej  max 816 W* (2 x 408 W)
 Wydajność wentylatorów skrzyni nawiewnej  max 2460 m3/h* (2 x 1230 m3/h)
 Wydajność wentylatorów skrzyni wyciągowej  max 2320 m3/h* (2 x 1160 m3/h)
 Dwustopniowe zabezpieczenie przed przegrzaniem  programowe ograniczenie temperatury powietrza na wylocie do 60ºC
 sprzętowe ograniczenie ustawione na 105ºC
 Stopień ochrony obudowy  IP65 – dla złącz i przestrzeni sterowania
 IP43 – dla kratek i filtrów wlotowych wentylatorów
 Zakres temperatur pracy (otoczenia)  -25ºC ÷ +50ºC
 Poziom generowanego hałasu  ≤ 69 dB(A) *
 Masa  skrzynia nawiewna ok. 68 kg
 skrzynia wyciągowa ok. 36 kg
 Miejsce montażu  dach pojazdu szynowego

*wydajność, poziom generowanego hałasu oraz  moc  pobierana przez wentylator zależy od ustawionej prędkości obrotowej i spadku ciśnienia na kanałach wentylacyjnych, podane przepływy dotyczą oporu 0 Pa

BUDOWA

Skrzynia nawiewna
Skrzynia nawiewna wykonana jest z aluminium malowanego na kolor uzgodniony z Klientem. Skrzynię podzielono na dwie części:

  • część zawierająca wentylatory o płynnie regulowanej prędkości obrotowej, elementy grzejne i czujniki temperatury,
  • część zawierająca styczniki, złącza i moduł sterowania.

Z boków skrzyni umieszczono moduły kratki wlotowej i żaluzji zapobiegające przedostawaniu się wody i zanieczyszczeń do kanałów wentylacyjnych.

Skrzynia wyciągowa
Skrzynia wywiewna wykonana jest z aluminium malowanego na kolor uzgodniony z Klientem. Wewnątrz skrzyni znajdują się wentylatory wyciągowe o 2-stopniowo regulowanej prędkości oraz czujnik temperatury wywiewu. Z boków skrzyni umieszczono moduły kratki wylotowej i żaluzji zapobiegające przedostawaniu się wody i zanieczyszczeń do kanałów wentylacyjnych.

OPIS DZIAŁANIA

Zespół wentylacyjno-grzewczy ENI-ZWG/12 służy do zapewnienia komfortu podróżowania pasażerów pojazdu szynowego poprzez wydajne ogrzewanie i wentylowanie przestrzeni pasażerskiej. Źródłem ciepła w skrzyni nawiewnej są elementy grzewcze podzielone na dwie sekcje o mocy 6kW każda, co pozwala na stopniowanie mocy nagrzewania.  Strumień powietrza (o płynnie regulowanej intensywności) omywającego grzałki wytwarzają dwa wentylatory zasysające powietrze zewnętrzne. Ze skrzyni nawiewnej wychodzą sygnały do załączania odpowiedniej prędkości wentylatorów skrzyni wywiewnej (0, 60%, 100% prędkości). Sterownik skrzyni nawiewnej mierzy temperaturę wyciągu poprzez czujnik umieszczony w skrzyni wywiewnej, temperaturę nawiewu oraz temperaturę zasysanego powietrza zewnętrznego. Sterownik umieszczony w skrzyni nawiewnej na bieżąco monitoruje aktualną temperaturę nawiewu, aby nie dopuścić do przekroczenia ustawionej wartości maksymalnej (60°C). Przekroczenie temperatury 55°C powoduje włączenie maksymalnej prędkości wentylatorów nadmuchu. Przekroczenie temperatury 60°C powoduje wyłączenie styczników grzałek. Dodatkowo zastosowano zabezpieczenie sprzętowe - czujniki bimetaliczne, które podczas normalnej pracy mają zwarte styki i zezwalają na załączenie styczników podających napięcie do obwodu grzewczego. Nadmierny wzrost temperatury wewnątrz skrzyni (powyżej 105°C) powoduje rozwarcie styku czujnika temperatury, otwarcie stycznika ogrzewania i odłączenie napięcia od obwodu grzewczego. Załączanie poszczególnych grzałek i wentylatorów odbywa się z steronika nadrzędnego poprzez magistralę CAN.

 

Moc kW
12
Napięcie wejściowe
600 VDC , 24 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej