Zakład Elektroniki Przemysłowej

System Rekuperacji Energii ENI-SBERS/20

brak obrazka
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

System rekuperacji energii ENI-SBERS/20 przeznaczony jest do montażu w pojazdach spalinowych, głównie autobusach komunikacji miejskiej.

System rekuperacji energii ENI-SBERS/20 realizuje:

  • przekształcanie energii kinetycznej hamującego pojazdu na energię elektryczną (z wykorzystaniem istniejącego alternatora),
  • gromadzenie energii elektrycznej w zabudowanym wewnątrz zasobniku superkondensatorowym,
  • przekazywanie zgromadzonej energii z zasobnika do pokładowej sieci elektrycznej pojazdu (odciążenie istniejącego alternatora).

Zastosowanie systemu ENI-SBERS/20 zapewnia:

  • zmniejszenie zużycie paliwa do około 3% (*),
  • wydłużenie żywotności baterii akumulatorów pokładowych dzięki ograniczeniu prądu maksymalnego pobieranego z akumulatorów w trakcie uruchamiania silnika spalinowego,
  • zwiększenie gotowości eksploatacyjnej pojazdu dzięki zabezpieczeniu baterii akumulatorów pokładowych przed nadmiernym rozładowywaniem.
    (*) rzeczywista wartość uzależniona jest od specyfiki pojazdu i warunków eksploatacji

DANE TECHNICZNE

 TYP ENI-SBERS/20
 Napięcie wyjściowe 28 VDC
 Prąd ciągły U24 120 A
 Energia SCAP 20 Wh
 Prąd maksymalny U24 200 A (20s)
 Waga ~28 kg
 Obudowa RAL 9016, IP 54
 Temperatura otoczenia -25°C ÷ +50°C

BUDOWA

System ENI-SBERS/20 został zabudowany w prostopadłościennej obudowie wykonanej z aluminium. Zoptymalizowana konstrukcja mechaniczna, zastosowanie zaawansowanych rozwiązań technicznych i najnowocześniejszych komponentów pozwoliło na zbudowanie urządzenia charakteryzującego się następującymi cechami:

  • wysoka sprawność energetyczna,
  • bezgłośna praca – urządzenie nie emituje dźwięków w paśmie akustycznym,
  • wysoka odporność na przeciążenia występujące w czasie pracy,
  • wysoka trwałość, pewność i niezawodność pracy,
  • proste podłączanie do instalacji pojazdu - wyprowadzenia elektryczne zgrupowane w dwóch złączach,
  • brak chłodzenia wymuszonego.

Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa i ekologiczności użytkowania.

OPIS DZIAŁANIA

Na podstawie sygnałów otrzymanych ze sterownika pojazdu poprzez magistralę PCAN oraz pomiarów analogowych, sterownik systemu ENI-SBERS/20 podejmuje decyzję o wyborze jednego z dwóch możliwych trybów pracy:

  • tryb gromadzenia energii w zasobniku - w trakcie hamowania pojazdu, w ściśle określonych warunkach, układ przestraja pracę alternatora pojazdu i ładuje superkondensator. Wartość prądu ładowania zasobnika jest na bieżąco kontrolowana i regulowana na podstawie analizy stanu pracy instalacji 24VDC, uniemożliwiając głębokie rozładowywanie akumulatorów pokładowych 24VDC.
  • tryb oddawania energii do instalacji 24VDC - podczas startu i przyśpieszania pojazdu, energia przekazywana jest z zasobnika do instalacji pokładowej 24VDC, wartość prądu i napięcia ładowania akumulatorów jest na bieżąco regulowana eliminując w ten sposób możliwość ich przeładowania.

 

INSTALACJA W POJEŹDZIE

System ENI-SBERS/20 należy zamontować wewnątrz pojazdu wykorzystując przeznaczone do tego celu otwory w podstawie obudowy. Podłączenie elektryczne wymaga minimalnej ingerencji w instalację pojazdową. Wymagane jest jedynie podłączenie instalacji sieci PCAN oraz układów pomiaru prądu i napięcia akumulatora 24VDC. Aby zwiększyć funkcjonalność systemu, opcjonalnie można podłączyć instalację nadzorującą pracę alternatora.

RYSUNEK GABARYTOWY

rysunek gabarytowy systemu rekuperacji

Napięcie wyjściowe
28 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej