Ładowarka zajezdniowa typu ENI-LZ400

Ladowarka zajezdniowa ENI-LZ400 wym
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Ładowarka stacjonarna, zajezdniowa ENI-LZ400 jest przeznaczona do ładowania baterii autobusów elektrycznych. Ładowarka zasilana jest bezpośrednio z przemysłowej sieci 3 x 400 VAC.

FUNKCJE

 

DANE TECHNICZNE

 TYP  ENI-LZ400/60  ENI-LZ400/80  ENI-LZ400/120
 Znamionowe napięcie zasilania 3 x 400 VAC 50Hz
 Zakres zmienności napięcia zasilania +/- 5%
 Wtyk przyłącza ładowania CCS Typ 2, Combined Charging System, IEC 62196-3
 Zakres napięcie ładowania 250 VDC ÷ 750 VDC
 Ilość przyłączy ładowania 2
 Znamionowa moc wyjściowa  2 x 30 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 60 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 40 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 80 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 60 kW (praca równoległa - obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 120 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 Znamionowy prąd ładowania  2 x 40 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie)
 1 x 80 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 60 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie)
 1 x 120 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 80 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 160 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 Zakres zadanego prądu ładowania  0 ÷ 40 ADC / 0 ÷ 80 ADC  0 ÷ 60 ADC / 0 ÷ 120 ADC  0 ÷ 80 ADC / 0 ÷ 160 ADC
 Sprawność >95%
 Komunikacja z pojazdem ISO 15118
 Chłodzenie Powietrzne wymuszone (zabudowane wentylatory)
 Stopień ochrony obudowy IP54 (część energoelektroniczna)
IP21 (część wentylacyjna)
 Wymiary (szer. x gł. x wys.) 800 mm x 735 mm x 1933 mm

 

BUDOWA

Ładowarka posiada szczelną obudowę wykonaną z blachy stalowej. Przestrzeń wewnątrz ładowarki podzielona jest na trzy strefy – strefę energoelektroniki oraz strefę zabezpieczeń AC i strefę zabezpieczeń DC. Strefy zabezpieczeń AC i DC umiejscowione są w dolnej części ładowarki. Dostęp do strefy energoelektroniki oraz strefy zabezpieczeń AC odbywa się poprzez drzwi przednie z klamką z wkładką na kluczyk patentowy. Dostęp do strefy zabezpieczeń DC odbywa się poprzez tylne drzwi z klamką z wkładką na kluczyk patentowy. Strefa zabezpieczeń AC i DC znajduje się w dolnej części szafy. Dzięki takiemu podziałowi możliwe jest łatwe podłączenie przewodu zasilania trójfazowego oraz inspekcja stanu zabezpieczeń urządzenia. Na przedniej ścianie ładowarki umieszczone są diody sygnalizacyjne LED (status ładowarki), przełącznik funkcyjny, grzybek wyłączenia awaryjnego. Ze względu na umiejscowienie ładowarki nie jest konieczne uwierzytelnianie użytkownika. Ładowarka przeznaczona jest do montażu na przystosowanym fundamencie betonowym. Służy do tego cokół wykonany ze stali nierdzewnej. Do montażu do podestu przeznaczone są otwory w podstawie urządzenia. W standardzie ładowarka została wyposażona w dwa przewody 3,5 m zakończone wtykiem COMBO2. Na bocznych ścianach umiejscowiono wieszaki umożliwiające odłożenie wtyków.

OPIS DZIAŁANIA

Ładowarka przetwarza napięcie przemienne 3 x 400 VAC na wyjściowe napięcie regulowane w zakresie 250 VDC ÷ 750 VDC. Ładowarka gotowa jest do pracy po podłączeniu zasilania trójfazowego oraz załączeniu odłącznika umieszczonego wewnątrz szafy. Zamontowany przełącznik funkcyjny służy do zasilenia elektroniki nadzorującej proces ładowania.  Rozpoczęcie pracy ładowarki odbywa się automatycznie po podłączeniu do autobusu. Diody LED sygnalizują obecny stan urządzenia – gotowość, praca, awaria. Praca urządzenia może odbywać się w dwóch trybach. Pierwszy tryb umożliwia ładowanie dwóch pojazdów równocześnie (maksymalna moc ładowania baterii każdego z pojazdów ograniczona jest do 30/40/60 kW). W drugim trybie możliwe jest ładowanie jednego pojazdu z mocą 60/80/120 kW. Wybór trybu pracy z odbywa się automatycznej i uzależniony jest od użytkowania w danej chwili złącz CCS2. 

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy ładowarki ENI-LSE400

Moc kW
80 , 60
Napięcie wejściowe
3 x 400 VAC 50 Hz
Napięcie wyjściowe
250 VDC ÷ 750 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej