
Ładowarka mobilna ENI-LW400 jest przeznaczona do ładowania baterii autobusów elektrycznych. Ładowarka zasilana jest bezpośrednio z przemysłowej sieci 3 x 400 VAC.
TYP | ENI-LW400/15 | ENI-LW400/30 | ENI-LW400/40 | |
Znamionowe napięcie zasilania | 3 x 400 VAC, 50 Hz wymagane: a) zabezpieczenie nadprądowe min C63 b) zabezpieczenie RCD 30mA c) gniazdo przemysłowe 63A |
|||
Zakres zmienności napięcia zasilania | +/- 5% | |||
Wtyk przyłącza ładowania | CCS Typ 2, Combined Charging System, IEC 62196-3 | |||
Zakres napięcie ładowania | 250 VDC ÷ 750 VDC | |||
Ilość przyłączy ładowania | 1 | |||
Znamionowa moc wyjściowa | 1 x 15 kW | 1 x 30 kW | 1 x 40 kW | |
Znamionowy prąd ładowania | 20 ADC | 40 ADC | 60 ADC | |
Zakres zadanego prądu ładowania |
0÷20 ADC
|
0 ÷ 40 ADC
|
0 ÷ 60 ADC
|
|
Sprawność | >95% | |||
Komunikacja z pojazdem | ISO 15118 | |||
Chłodzenie | Powietrzne wymuszone (zabudowane wentylatory) | |||
Stopień ochrony obudowy | IP21 | |||
Wymiary (szer. x gł. x wys.) | 923 mm x 790 mm x 791 mm | |||
Waga | 85 kg | 85 kg | 100 kg |
Ładowarka posiada obudowę wykonaną z blachy aluminiowej malowanej proszkowo. Przestrzeń wewnątrz podzielona jest na dwie strefy – strefę energoelektroniki oraz strefę zabezpieczeń AC/DC. Strefa zabezpieczeń AC/DC umiejscowiona jest w górnej części ładowarki. Dostęp do niej odbywa się poprzez otwieraną pokrywę z zamkiem. Dzięki temu możliwe jest szybkie przeprowadzanie inspekcji stanu zabezpieczeń. Strefa energoelektroniki znajduje się w dolnej części szafy i dostępna jest dla obsługi ładowarki. Zasilanie ładowarki odbywa się z sieci trójfazowej przez wtyczkę siłową tablicową prostą 63A/5p. Na górnej pokrywie ładowarki umieszczone jest dodatkowe pole odkładcze dla narzędzi warsztatowych wyłożone antypoślizgową wykładziną gumowaną typu ryfel.
Za wizualizację procesu ładowania odpowiada mały panel diodowo – przyciskowy. Obok panelu zabudowany jest przycisk awaryjnego wyłączenia urządzenia oraz stacyjka. Stacyjka zabezpiecza przed nieautoryzowanym użyciem ładowarki. Ładowarka wyposażona jest w kółka umożliwiające jej sprawne przemieszczanie (4 koła skrętne). Ładowarka została wyposażona w jeden przewód 4 m zakończony wtykiem COMBO2. Na jednej z krótszych ścian ładowarki umiejscowiono uchwyt, który ułatwia przemieszczanie urządzenia, po przeciwległej stronie ładowarki umiejscowiono pole odkładcze przewodu ładowania. Ładowarka posiada własne wentylatory chłodzące wraz z kratkami wentylacyjnymi i filtrem powietrza.
Ładowarka przetwarza napięcie przemienne 3 x 400 VAC na wyjściowe napięcie regulowane w zakresie 250 VDC ÷ 750 VDC. Rozpoczęcie pracy ładowarki odbywa się po podłączeniu zasilania trójfazowego oraz załączeniu stacyjki na górnej pokrywie. Diody w panelu sterującym sygnalizują aktualny stan pracy i połączenia z autobusem w intuicyjny sposób.