
Ładowarka stacjonarna, miejska ENI-LM400 jest przeznaczona do ładowania baterii autobusów elektrycznych.
TYP | ENI-LM400/60 | ENI-LM400/80 |
Znamionowe napięcie zasilania | 3 x 400 VAC 50Hz | |
Zakres zmienności napięcia zasilania | +/- 5% | |
Wtyk przyłącza ładowania | CCS Typ 2, Combined Charging System, IEC 62196-3 | |
Zakres napięcie ładowania | 250 VDC ÷ 750 VDC | |
Ilość przyłączy ładowania | 2 | |
Znamionowa moc wyjściowa | 2 x 30 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie) 1 x 60 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia) |
2 x 40 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie) 1 x 80 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia) |
Znamionowy prąd ładowania | 2 x 40 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie) 1 x 80 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia) |
2 x 60 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie) 1 x 120 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia) |
Zakres zadanego prądu ładowania | 0 ÷ 40 ADC / 0 ÷ 80 ADC | 0 ÷ 60 ADC / 0 ÷ 120 ADC |
Sprawność | >95% | |
Komunikacja z pojazdem | ISO 15118 | |
Chłodzenie | Powietrzne wymuszone (zabudowane wentylatory) | |
Stopień ochrony obudowy | IP54 | |
Wymiary (szer. x gł. x wys.) | 703 mm x 799 mm x 2234 mm |
Ładowarka posiada szczelną obudowę wykonaną z blachy aluminiowej malowanej proszkowo. Przestrzeń wewnątrz ładowarki podzielona jest na dwie strefy – strefę energoelektroniki oraz strefę zabezpieczeń AC/DC. Strefa zabezpieczeń AC/DC umiejscowiona jest w dolnej części ładowarki. Dostęp do niej odbywa się poprzez drzwi z klamką z wkładką na kluczyk patentowy. Strefa energoelektroniki znajduje się w górnej części szafy i dostępna jest dla obsługi ładowarki. Dzięki temu możliwe jest łatwe podłączenie przewodu zasilania trójfazowego oraz inspekcja stanu zabezpieczeń urządzenia. Na przedniej ścianie ładowarki umieszczony jest dodatkowo panel operatorski z wizualizacją procesu ładowania, grzybek wyłączenia awaryjnego urządzenia oraz czytnik kart RFID. Czytnik kart umożliwia identyfikację każdego użytkownika ładowarki oraz pełni rolę zabezpieczenia przed nieautoryzowanym użyciem urządzenia. Ładowarka przeznaczona jest do montażu na przystosowanym fundamencie betonowym. Do montażu do podestu przeznaczone są otwory w podstawie urządzenia. Ładowarka została wyposażona w dwa przewody 3,5 m zakończone wtykiem COMBO2. Na bocznych ścianach umiejscowiono automatyczne zwijacze przewodów ładowania oraz gniazda umożliwiające odłożenie wtyków.
Ładowarka przetwarza napięcie przemienne 3 x 400 VAC na wyjściowe napięcie regulowane w zakresie 250 VDC ÷ 750 VDC. Ładowarka gotowa jest do pracy po podłączeniu zasilania trójfazowego oraz załączeniu odłącznika umieszczonego w dolnej części szafy. Rozpoczęcie pracy ładowarki odbywa się po zalogowaniu kartą RFID. Na dotykowym panelu wyświetlane są parametry pracy ładowarki oraz raporty generowane na życzenie użytkownika. Praca urządzenia może odbywać się w dwóch trybach. Pierwszy tryb umożliwia ładowanie dwóch pojazdów równocześnie (maksymalna moc ładowania baterii każdego z pojazdów ograniczona jest do 30/40 kW). W drugim trybie możliwe jest ładowanie jednego pojazdu z mocą 60/80 kW.